Bevers

Ben jij tussen de 4 en 7 jaar? Kom dan eens kijken bij de Bevers van Scouting Didam!

In het dorp van Hotsjietonia spelen de Bevers altijd samen. In dit dorp wonen de dorpsbewoners van het Hotsjietonia. Je vindt er Professor Plof en Rozemarijn, Rebbel en Bas Bos, Stanley Stekker, Sterre en Steven Stroom, Fleur en Keet Kleur en Noa. Stuiter is meestal op het speelveld of buiten te vinden, maar hij gaat ook vaak op stap met de Bevers en de dorpsbewoners! Met de bewoners kun je allerlei spannende avonturen beleven en leuke dingen doen!

De opkomsten zijn erg variërend. We doen speurtochten, gaan soms naar het bos, zijn buiten bezig met de natuur, knutselen van alles en spelen we allemaal leuke spelletjes! In het voorjaar gaan we altijd een nachtje logeren in ons Scoutinggebouw, waar we altijd samen spelen. Ook gaan we in mei of juni twee nachtjes slapen op ons buitenterrein!

Bij scouting besteden de kinderen en jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd in de natuur. Ze hebben plezier met elkaar, leren samenwerken en respect te hebben voor elkaar. Zo ontwikkelen de kinderen en jongeren zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen ze de ruimte om te leren.

Kinderen van 4 1/2 tot en met het jaar dat ze 7 worden, worden bij de Scouting “Bevers” genoemd. De Bevers spelen voornamelijk samen, zowel binnen als buiten in de natuur. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Lijkt jou de Bevers leuk? Kom dan een keer kijken of neem contact met ons op! De Bevers spelen vrijdagmiddag van 16.00 uur tot 17.30 uur in Hotsjietonia, de Mastworp in Didam.

Vragen of een keer meedraaien? Neem dan contact met ons op: Dorothee Mennings Tel: 0649624460 of via de mail: bevers@scouting-didam.nl