Lid worden

Scouting is een van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd. Niet voor niets heeft Scouting jeugd- en kaderleden die binnen één of meerdere speltakken actief zijn! Voor elke leeftijd hebben wij een speltak waarin jij thuishoort! Ben je ouder dan 18 dan kun je ook vrijwilliger worden bij scouting Didam.

De speltakken

Bevers (4-7 jaar)

Draaidag en tijd: Vrijdagmiddag van 16:00 – 17:30

Blauwe vogels (BE-groep)

Draaidag en tijd: Eens in de twee weken op vrijdag van 19:00 – 20:30 uur

De meeste opkomsten worden gedraaid op ons Scoutinggebouw, de Mastworp: Julianastraat 41, 6942 BB Didam

Informatie over het lidmaatschap

Scouting staat voor uitdaging! Al vanaf 4 jaar kun je lid worden. Als je lid wilt worden van Scouting Didam kun je eerst 4 keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep.  Mocht je het na 4 keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je automatisch lid en mag je iedere week komen. Als je lid bent, dan verwacht de leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt, moet je je altijd afmelden bij de leiding. Ook wordt er verwacht dat je zo snel mogelijk een Scoutfit blouse aanschaft. Een das en tekens draag je pas vanaf het moment dat je bent geïnstalleerd. Als je een paar maanden lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Contributie

De contributie verschilt per speltak, zo wordt bij de oudere speltakken meer contributie gevraagd omdat er ook duurdere activiteiten/kampen georganiseerd worden. Het kampgeld is inbegrepen bij de contributie.

Heb je vragen over de contributie? Over het algemeen heeft de leiding niets te maken met de contributie. Dit wordt allemaal geregeld door de penningmeester. Bij de penningmeester kun je terecht met al je vragen met betrekking tot de contributie: penningmeester@scouting-didam.nl

Contributie stopzetten? De contributie kan pas worden stopgezet, nadat is afgemeld bij de eigen leiding van de speltak en bij de ledenadministratie. Deze afmelding moet schriftelijk worden ingediend bij de ledenadministratie: Ledenadministratie@scouting-didam.nl

Inschrijfformulieren:

Wanneer je lid wilt worden van Scouting Didam moet je de volgende formulieren invullen en inleveren bij je speltak:

Inschrijfformulier

Gezondheidsformulier

Scoutfit

De Scoutfit laat zien dat je bij Scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil. Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, het kamp en jaarlijkse groepsactiviteiten doe je als lid van Scouting je Scoutfit aan.  Je moet zelf de scouting blouse aanschaffen, de das is via de speltak te bestellen:

Iedere speltak heeft hun eigen kleur blouse zoals hieronder weergegeven:

Bevers (4-7): ScoutFit blouse rood

Welpen (7-11): ScoutFit blouse groen

Scouts (11-15): ScoutFit blouse beige

Explorers (15-18): ScoutFit blouse brique

Stam (18-23): ScoutFit blouse brique

Jouw ScoutFit kun je online bestellen door op de bovenstaande linken te klikken of aanschaffen bij een van de scoutshops. De meest nabij gelegen scoutshop bevindt zich in Arnhem (Nabij treinstation Presikhaaf):

Wichard van Pontlaan 114

6824 GM Arnhem

Kijk op www.scoutshop.nl voor de openingstijden.