Scouts

Alle leden van 11 tot 15 jaar oud heten scouts. Bij de scouts ligt het avontuur voor het oprapen: koken, vlot varen, kampvuur maken, kamperen en nog veel meer. Scouts leren samenwerken en krijgen steeds meer zelfstandigheid.

Wat doe je bij de scouts?

• Lol maken
  • Overnachtingen in tenten
  • kampvuur maken
  • Hout zaken en hakken
  • Samenwerken
  • Teambuilding
  • In de natuur
  • Speurtochten
  • Scouting is voor iedereen
  • Gezelligheid creatief

Elke week hebben wij op maandagavond van 19:00 tot 20:30 uur opkomst in ons Scouting gebouw “De Mastworp”. “De Mastworp” kun je vinden aan de Julianastraat 41 in Didam. Het ene moment doe je een spel binnen of buiten, het andere moment leer je hoe je met kaart en kompas een mooie route kan wandelen of een kampvuur op een veilige manier kunt maken. Maar ook zijn de Scouts zo nu en dan creatief bezig met bijvoorbeeld houtbewerken of iets bakken. Maar wat ze ook doen, bij alles staat plezier voorop. We gaan minimaal 2 keer per jaar op kamp, daarnaast heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan diverse regionale- en landelijk activiteiten. Scouting staat voor uitdaging! Een Scout ontwikkeld zijn eigen talenten, er is ruimte voor iedere scout. Ze hebben veel plezier met elkaar en leren om samen te werken en respect te hebben voor de ander. Kom gerust een keer bij ons kijken, je mag 4 keer gratis meedoen.

Voor meer informatie kun je contact ons opnemen